הלוואה לצורך פתיחת חברה בחו"ל

| 585 צפיות


הלוואה לצורך פתיחת חברה בחו"ל

ישראלים רבים מגלים בשנים האחרונות את היתרונות הגדולים של פתיחת חברה בכלל ופתיחת חברה בחו"ל בפרט. היתרונות הם לא רק אפשרויות הפעולה הרבות במדינות שבהן אפשר לפעול רק כחברה מקומית, אלא גם בגלל תכנוני מס. עם זאת, חובה לפעול בליווי צמוד של יועצי מס ושל ייעוץ משפטי כדי לא לעבור עבירות מס שלא בכוונה וכדי לעמוד בדרישות החוק גם בישראל וגם במדינה שבה מתבצעת הפעילות.

פתיחת עסק

בישראל אפשר לפעול כעצמאי בשלוש צורות ואחת מהן היא פתיחת חברה, נוסף לעוסק מורשה ועוסק פטור. פתיחת התיק נעשית בשלוש רשויות: מס הכנסה, מס ערך מוסף והביטוח הלאומי. חובה לרשום הכנסות והוצאות וחובה להגיש דוח שנתי על כך לרשויות המס כדי לשלם מסים לפי חישוב הרשויות. מכאן נגזרות חובות המס של העצמאי – מהו גובה המס שהוא חייב לשלם. זה השיקול העיקרי שבגללו אנשים מנהלים רישום מסודר וכדי לנהל את תזרים המזומנים שלהם בהתאם. בתזרים נכללות גם פעולות כמו תשלומים לרשויות, עובדים, לספקים וגם להתחייבויות כמו החזרת הלוואות.

פתיחת חברה בחו"ל ותשלום מסים

בעבר נהוג היה לרשום חברה בחו"ל כדי להסביר תנועת כספים וכדי למצוא מדינות שנחשבות למקלטי מס. אולם המלחמה הכוללת בהלבנת הון כבר שנים רבות שינתה את חוקי המיסוי במקומות רבים והיום יש פחות יתרונות כאלה ולפעמים אף להפך – יש מקומות שמחייבים תשלום מס גם במקרה של אזרחות כפולה. לכן, חובה להתייעץ ולקבל ליווי כדי למנוע חשש לפלילים בתחום זה. לכל חברה בחו"ל מומלץ להיעזר במומחה מקומי שמתמצא בכך כדי לוודא שאתם פועלים כשורה.

איך ומי יכול לפתוח חברה בחו"ל?

לפי החוק בישראל כל אזרח ישראלי יכול לפתוח חברה בחו"ל לפי חוקי המדינה הזה שבה הם רוצים לפעול. שם יש לרשום אותה בצורה מסודרת ובמקרים רבים זה אפילו רצוי אצלן משום שהן מחפשות משקיעים זרים ורוצות לפתח את הפעילות העסקית. זה נכון גם למי שאין לו אזרחות של אותה מדינה. אופי החברה והעיסוק מגדיר את המטרות של הפתיחה משום שזה יכול להיות לצורך התרחבות עסקית פעילות חוקית במדינות שבהן לישראלים קשה לפעול או לצורך השקעות הון. לכל מדינה יש את הנהלים שלה בנוגע לקלות הרישום ורף המיסוי ורצוי מאוד לדעת את כל זה לפני כן כדי לא להיות חייב למדינות אלה כסף שלא לקחתם בחשבון.

מה נחוץ לתהליך?

אם אין לכם הון התחלתי אתם יכולים לגייס אותו בדרכים שונות, כמו הלוואות שיכולות להיות מבנקים או מחברות מימון חוץ בנקאיות. אפשר גם להיכנס לשותפויות שונות עם תושבי אותה מדינה או עם ישראלים שיש להם עניין בהשקעות אלה בחו"ל. חשוב מאוד לוודא שהגדרת השיוך של החברה לאותה מדינה רשום כחוק והרשויות מיודעות לגבי פעילות זו כדי לא למסות את החברה הישראלית שלכם, אם היא קיימת, במיסוי שנועד להכנסות מחו"ל. כמו כן, מומלץ להכיר את מערכות המס שם ולדעת אם יש רגולציה ואם יש פיקוח. בכל מקרה, רצוי לדעת שיש שיתוף מאגרי מידע בין מדינות כדי למנוע עבירות מס. כך שאם יש לכם חברה רק בחו"ל על אחת כמה וכמה שחובה ליידע את הרשויות ולוודא שעיקר הפעילות הוא בחו"ל, אחרת תחויבו לשלם מס גם בישראל. כלומר, חייבת להיות הפרדה מלאה בין החברה בחו"ל לבין פעילות כלשהי בישראל. אם יש חפיפה מסוימת מומלץ להתייעץ עם מומחי מס כדי לקבוע תיאום של תשלומי מס, למי אתם משלמים אותו – לישראל או למדינה הזרה.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

שמירת כספי הלוואה בחדר כספות

שמירת כספי הלוואה בחדר כספות

231 צפיות

תקופת הקורונה ומצוקת המזומנים העלתה את הביקוש להלוואות. רבים חיפשו את הדרך לממן את שגרת החיים המוכרת להם לפני תקופת הקורונה, לייצב מחדש את העסק, כסף לתשלומי משכנתא או רכישת רכב על מנת להימנע מנסיעה בתחבורה ציבורית ועוד. כך או…
לראש העמוד